Viime yönä unessani kuljin yöpaita päällä pitkin Tampereen katuja. Yritin kovasti muistella miten sinne olin päätynyt ja mihin olin jättänyt takkini. Anni tuli vastaan ja pyysi kanssaan syömään. Olin jo suostumassa kunnes muistin, etten voi yöpaidalla mennä mihinkään ravintolaan. Päätin tämän jälkeen lähteä takaisin sinne suuntaan mistä olin tullut. Mielessäni oli hämärä muistikuva, että takkini saattaisi olla erään koulun naulakossa. Matkalla muistini virkistyi hiljalleen ja muistin miten takkini tosiaan on siellä koululla ja miten mun pitäisi olla juuri nyt tunnilla. Pääsin koulun aulaan ja aloin muiden paikalle tulleiden kanssa selvittämään millainen meidän lukujärjestyksemme tälle lukukaudelle olikaan. En tiedä oliko asuni muuttunut tällä välillä, mutta ainakaan en enää harmitellut, että päälläni olisi yöpaita.