Olin ensimmäistä päivää uudessa työssäni firmassa, jonka nimeä en tiedä. Mukavan oloinen mies esitteli minulle toimistoani ja siellä olevaa pitkulaista moottorin tapaista esinettä, jossa oli jonkinlainen vaihteisto. Hän oli iloinen kun olin tullut heille töihin, vaikka se merkitsikin hänelle ylimääräistä vaivaa perehdyttämisen muodossa. Nolaamatta itseäni yritin selittää hänelle, olen kyllä iloinen uudesta työpaikasta, mutta että en edes tiedä mitä koko firma tekee. Hän vastasi: "No arvaa tiesinkö minä tänne tullessani!" Huoneessa ravasi ihmisiä ja eräältä heistä kysyin mitä työehtosopimusta täällä sovelletaan. Hän ei osannut vastata, katseli vain kirjahyllyä josta löysi autoalan työsopimuksia käsittelevän kirjan. Yhdessä totesimme, että jotain autoalan työehtosopimusta talossa käytetään. Jäin huoneeseeni yksin ja toisesta kirjahyllystä löysin englanninkielisen kirjan, jonka nimestä muistan sanan giytec. Arvelin kirjan liittyvän jotenkin alaan ja selailin sitä. Halusin heti alkaa sitä lukemaan, mutta huomasin kellon ja totesin, että täytyy lähetä. Iltavuoro alkaa edellisessä työpaikassani, josta en ollut vielä irtisanoutunut. Sanoin ensimmäiselle huonettani esitelleelle miehelle, että otin kirjan mukaani ja yritän perehdyttää itseäni alaan. Mainitsin vielä, että en ollut allekirjoittanut työsopimusta. Asialla ei kuitenkaan tuntunut olevan kiirettä sillä olin kirjoilla vielä edellisessä paikassa. Pihassa törmäsin Pinjaan, joka oli myös talossa työntekijänä ja hänellekin naureskelin, etten edes tiedä mitä firma valmistaa tai tuottaa. Pinja vastasi huvittuneena: "No hei, tiedänkö minä sitten."